22 Ağustos 2015 Cumartesi

Hayvanların Bilinmeyen İlginç Özellikleri





Sümüklü böceklerin dört tane burnu vardır.

Bir devekuşunun gözü beyninden büyüktür.

Bir timsahın gözlerinin arasındaki mesafe, ayaklarının büyüklüğüne eşittir.

Dalmaçyalılar gut olmayan tek köpek cinsidir.

Kedilerin beyninde 32 adet kas vardır.

Bukalemunların dilleri, vücutlarından iki kat daha uzundur.

Bir fare bir deveye oranla daha uzun süre susuzluğa dayanabilir.

Zurafa kulağını 53 santim uzunluğundaki dili ile temizler.

Bir köpekbalığı 100 milyon damla deniz suyu içindeki bir damla kanı
hissedebilir.

Timsahlar renk körüdür.

Sadece dişi kanaryalar ötebilir.

köpeklerde renk körüdür

köpekbalıkları insan etini yiyemez

köpekbalıkları avlarını genelde öldürmez yiyecekleri kadar parçalarını koparıp bırakırlar(o yüzden insanlarında belli organlarını koparıp bırakırlar)

timsahların çeneleri tonlarca basabildiği halde çenelerini açma kuvvetleri o kadar yüksek değildir yani az bir kuvvetle ağzını kapalı tutabilirsiniz(tabi yerse )

en çok insan öldüren hayvan sivrisinektir

bir köpek bir kova suyla içinde bir çay kaşığı tuz olan bir kova suyu ayırt edebilir

köpeklerin koku alma duyuları insanlara göre 50 kat daha gelişmiştir

hipopatamlar karada bir insan kadar hızlıdırlar

Fareler Kusamaz.


-Zürafalar yüzemez.


-Yılanlar duyamaz.


-Karıncalar uyuyamaz.


-Kirpiler suda batmaz.


-Kutup ayıları solaktır.


-Sineklerin 5 tane gözü vardır.


-Zürafanın ses telleri yoktur.


-Yunuslar bir gözlü açık uyurlar.


-Develerin 3 tane kaşı vardır.


-Bir sineğin hızı saatte 8 km.dir.


-Zürafanın dili 35 cm. kadardır.


-Istakozların kanı mavi renktedir.


-Kelebekler ayaklarıyla tat alırlar.


-Fil zıplayamayan tek memelidir.


-Sığırların 4 tane midesi vardır.


-Kangurular geri-geri yürüyemezler.


-Kediler şeker tadını ayırt edemezler.


-Atlar 1 ay kadar ayakta kalabilirler.


-Fare, bir deveden bile daha uzun süre susuz kalabilir.


-Timsahlar dilini dışarı çıkaramazlar.


-Zebralar beyaz üzerine siyah çizgilidir.


-Baykuş mavi rengi görebilen tek kuştur.


-2600 kadar kurbağa cinsi var.


-Yetişkin bir ayı at kadar hızlı koşabilir.


-Sadece domuzlar güneşten yanabilir.


-Deniz kobrası dünyanın en zehirli yılanıdır.


-Bir karıncanın koku alma yeteneği en az bir köpeğinki kadar gelişmiştir.


-Hayvanların en büyüğü mavi balinadır. (uzunluğu 33 m., ağırlığı 190 t.)


-Sadece dişi sivrisinekler ısırır.


-Bir devekuşunun gözü beyninden büyüktür.


-Deve deniz suyu içebileceği gibi bir defada 250 litre su da içebilir.


-Bir insanın su ve yemek olmadan yaşayabildiği en uzun süre 18 gündür.


-Karınca kendi ağırlığının 50 katını taşıyabilir.

Çekirgenin kulağı dizindedir.

Tavşanlar yediklerini iki kere sindirirler. Tavşanların basit birer mideleri, fakat büyük bir çekumları ve apendiksleri vardır.


Güvercinin kemiklerinin ağırlığı, tüylerinden daha hafiftir.


Geceleri, yunus balıkları, hemen su yüzeyinin altında uyurlar. Bu sürede sık sık hava almak için yüzeye çıkarlar.


Bir tavuğun tüm yaşamı boyunca ürettiği artık, 100-watt'lık bir ampülü 5 saat boyunca çalıştırabilecek yeterlilikte enerji üretebilir.


Tüm yaşam süresinde, ortalama bir işçi arı bir çay kaşığının 1/12'si kadar bal yapabilir.



Filler sıçramayan tek memeli grubunu teşkil eder. Fillerin işitebildiği seslerin frekansı 1 ile 20000 hertz aralığında değişir.



Memelilerin kanı kırmızı, böceklerin kanı sarıdır.

Bir erkek İmparator pengueni, yumurtalarını muhafaza etmek uğruna, 60 gün veya daha uzun süre Antartika'nın soğuğuna dayanır.


Bir salyangoz üç sene boyunca uyuyabilir. En hızlı hareket eden salyangoz 0.0313 mph'lik hıza sahiptir.

Atlar, bir ay boyunca ayakta durabiliyor. Köstebekler ise bir saatte 45 metre uzunluğunda bir tünel kazabiliyor.

* Denizatını erkeğinin doğum yaptığını biliyor muydunuz?

Dünyanın en hızlı koşan hayvanı leopar, ''benim'' diyen atletlere taş çıkarıyor. Leoparların hızı, saatte 100 kilometreyi buluyor

- İnsanları parmak izinden, köpekleri ise burun izinden tanımak mümkündür.

- Kedi ve köpekler insanlar gibi ya sağ ellerini çok kullanırlar ya da sol.

- Köpekbalıklarının kansere karşı bağışıklığı vardır.

Kediler şeker tadını ayırt edemezler.

- Timsahlar daha derine batabilmek için taş yutarlar.

İngiltere’deki bütün kuğular, kraliyet ailesine aittir

- Çikolata köpekleri öldürebilir. Gerçek çikolata köpeklerin kalbini ve sinir sitemini olumsuz şekilde etkiler.

Bazı böcekler kafaları kopmasına rağmen 1 sene yaşayabilir.

- Sıçan, deveden daha uzun bir süre susuz kalabilir.

Timsahlar dillerini dışarı çıkaramazlar.

Kediler ültrason seslerini duyarlar.

Kediler 100 değişik ses, köpekler ise 10 ses çıkartabilir.

Hastalanmayan tek hayvan köpekbalığıdır

En hızlı yüzen balık ise orkinos. Yetişkin bir orkinos, saatte yaklaşık 90 kilometre hız yapabiliyor.


21 Ağustos 2015 Cuma

Reklam İzleyerek para kazanma

Reklam videoları izleyerek para kazanma 
VİDEO REKLAMLARI İZLEYEREK KAZANÇ SAĞLAMAK İSTERMİSİNİZ 

Video Reklamcılığı Nedir 

1990’lı yılların başından itibaren televizyon kavramının internet ortama taşınması fikri, bu sektörde uğraşan herkesin ilgi alanında bulunmaktaydı. İnternet’in, yazılımların ve onların takip ettiği teknolojilerin çok kısa .çerisinde gelişmesi bu taşınma fikrinin gerçekleştirilmesini hızlandırdı. İnteraktif ortama taşınan tv, reklamlarını da yanında getirdi. îşte TV’nin internete taşınması sırasında evlerimizde seyredilmesi hiç eksik olmayan videoların da, bu hamleden sonra internet ortamına taşınması bir zorunluluk halini aldı. 2005 yılı içinde bunun semeresini yeni yeni almaya başlayan internet dünyası, bağlantıların hızlanması ve kolay kullanımla birlikte video ve onun video reklamları da hızlıca seyredilmeye başlandı. Bunun sonrasında ise, video üzerinde internet reklamları kendini iyice göstermeye başlamıştır. 

Video Reklamcılığı 

1990’ların başıydı. İnteraktif televizyon fikri, teknolojik alanda limandan kalkmış bir sürü gemiye yetişmek isteyen, tüm yazılım firmalarının fazlaca kafa yordukları bir konu haline gelmişti… 

Bir sürü çalışma sonrasında TV’nin interaktif ortama aktarılması gerçekleşti. Peki, neden Televizyon? 

Herhangi bir şeyin algılanmasında en güçlü yol, göz ile görülmesini sağlamaktır. Çünkü bilinçaltının ihtiyaca ve ilgi alanlarına göre iyi reklamlarla dürtülmesi, reklam yapılan ürünün doğru şekilde algılanmasını sağlayabilmektedir. TV sektörü 80 yıla yakın bir zamandır, insanoğluna reklam hizmeti vermektedir. TV reklamcılığı bu yüzden önem taşıdığından, 2003 yıllarından itibaren hızla ilerleyen internet reklamcılığı sektörüne bir şekilde ilişkilendirilmesi gerekliliği ön plana çıktı. İnsanların sabit reklam bantlarında (banner) ya da hep aynı görünüşte olan ya da ikinci/ üçüncü görünüşten sonra etkileme gücünü kaybeden bannerlara alternatif olarak, interaktif reklam silahları gerçekleştirmeleri gerekliliği ortaya çıkmaya başladı. 

TV ağları, film stüdyoları ve video oyun firmalarının ilk dikkatini çeken interaktif video reklamcılığı, Avrupa ve Amerikada etkilerini ç0k kısa sürede gösterdi ve ilgiyi daha da arttırdı. Bu sektörler yazılı basın ve tv ile kendilerini zaten duyurmaktaydı. Ancak onlar için önemli olan, müşterinin potansiyel oluşturabileceği her noktadan ulaşabilmek olduğundan, radyonun bu gücünün olmaması çok kısa sürede yerini internete bırakacağının bir işaretiydi. 

Çevrimiçi video reklamcılık çözümlerini Türkiye’de oluşturabilecek alt yapıyaı, teknik bilgi ve donanıma sahip olan birçok firma bulunmaktadır. Ancak, Türkiye’nin internet alt yapısının ve band genişliğinin belirli bir seviyeye gelmesiyle daha yaratıcı ve alternatif çözümlerin sunulduğu reklamlar da ortaya çıkmaya başlamıştır. 

TV ağları, film stüdyoları ve video oyun firmalarının bu sektöre girmek istemesinin bir diğer sebebi de, gerçekten ne tür hizmetler vermeleri gerektiklerini daha kesin rakamlarla internet üzerinden alabilmeleridir. 

TVde bir yayın esnasında programın potansiyelini ölçmek ya da daha önceden ilgiyi arttırmak için internetin gücünden (e-mail reklamlarından) faydalanılması. İnternet ortamında açılmış çeşitli grup yorum siteleri ya da bloglarda yazışmaların ya da gösterilen reklamların hakkında yapılan yorumların, basındaki yazarları doğrudan etkileyip, sektöre sundukları yazılarda kullanmaları. TV ortamında saniyeler içinde süren görüntüleri ve sadece seyrettikleri ürünleri, internet ortamında daha yakından ve istedikleri süre boyunca inceleyip, ayrıntıları dinleyebilmeleri, takipçilerin internetle ne kadar iç içe olduğunun bir göstergesidir. 

Video Reklamcılığı Nedir? 

Video Reklamcılığı, internet üzerinden seyredilen videolar üzerinde, 

doğrudan ya da belirli alanlar üzerine yapılan görüntülü reklamlardır. 

Çok basit olarak, seyrettiğimiz videonun öncesinde, sürecinde, sonrasında ya da çevresinde görünen reklamlardır. 

VİDEO REKLAMLARI İZLEYEREK KAZANÇ SAĞLAMAK İSTERMİSİNİZ 

Sitemiz de bugün sizlere cep telefonlarımıza gelen reklam smslerinden mail adresimize gelen reklam maillerinden ve yeni kurulan sisteme üye olan kişilerin ücretsiz üyelik işlemlerinden sonra kendi kullanıcı sayfalarından görebilecekleri reklam videoları nı izleyerek veya sms reklamları alarak mail reklamları alarak anket doldurarak para kazandıran sistemi tanıtmak amacıyla bu yazımızı paylaşmaktayız tanıtımını yaptıgımız Site reklam videolarını izleterek bizlere para kazandırıyor. 

Bizler video izledikce ve sisteme arkadaşlarımızı ücretsiz davet edebiliyoruz uye oldukça yani ekip büyüdükçe aldığımız prim yükseliyor. Sistem sms reklamı alma mail reklamı alma reklam videoları izletme ve anket doldurma görüşü üzerine kurgulanmıştır 

Sistem işleyişi kısaca sisteme ücretsiz olarak üye olan kişi üye işleminin bitiminde sistemde bulunan arkadaşlarını sms ile davet et kısmından istedigi kadar arkadaşının cep telefonuna davet gönderebilir sisteme üye olan kişi arkadaşlarını sisteme davet edip 10 arkadaşını sisteme dahil eder ve o arkadaşlarının da sisteme 10 arkadaşını dahil etmesi tavsiye ederek 10 ar kişiden oluşan alt ekip kurulmasını saglaması halinde aylık 1000 tl ye varan para kazanabilir 

Bu güzel fırsata ücretsiz üye olarak sizlerde aramıza katılabilirsiniz ÜYE OL 

Davetiye Linkiniz : https://www.pozitifsistem.com/?lnk=204bd200-0bf8-40e2-9808-e9eec839177e

“Reklam videoları izleyerek para kazanma”

Video Reklamcılığı Nedir

1990’lı yılların başından itibaren televizyon kavramının internet ortama taşınması fikri, bu sektörde uğraşan herkesin ilgi alanında bulunmaktaydı. İnternet’in, yazılımların ve onların takip ettiği teknolojilerin çok kısa .çerisinde  gelişmesi bu taşınma fikrinin gerçekleştirilmesini hızlandırdı. İnteraktif ortama taşınan TV, reklamlarını da yanında getirdi. îşte TV’nin internete taşınması sırasında evlerimizde seyredilmesi hiç eksik olmayan videoların da, bu hamleden sonra internet ortamına taşınması bir zorunluluk halini aldı. 2005 yılı içinde bunun semeresini yeni yeni almaya başlayan internet dünyası, bağlantıların hızlanması ve kolay kullanımla birlikte  video ve onun video  reklamları da hızlıca seyredilmeye başlandı. Bunun sonrasında ise, video üzerinde internet reklamları kendini iyice göstermeye başlamıştır.
Video Reklamcılığı
1990’ların başıydı. İnteraktif televizyon fikri, teknolojik alanda limandan kalkmış bir sürü gemiye yetişmek isteyen, tüm yazılım firmalarının fazlaca kafa yordukları bir konu haline gelmişti…
Bir sürü çalışma sonrasında TV’nin interaktif ortama aktarılması gerçekleşti. Peki, neden Televizyon?
Herhangi bir şeyin algılanmasında en güçlü yol, göz ile görülmesini sağlamaktır. Çünkü bilinçaltının ihtiyaca ve ilgi alanlarına göre iyi reklamlarla dürtülmesi, reklam yapılan ürünün doğru şekilde algılanmasını sağlayabilmektedir. TV sektörü 80 yıla yakın bir zamandır, insanoğluna reklam hizmeti vermektedir. TV reklamcılığı bu yüzden önem taşıdığından, 2003 yıllarından itibaren hızla ilerleyen internet reklamcılığı sektörüne bir şekilde ilişkilendirilmesi gerekliliği ön plana çıktı. İnsanların sabit reklam bantlarında (banner) ya da hep aynı görünüşte olan ya da ikinci/ üçüncü görünüşten sonra etkileme gücünü kaybeden bannerlara alternatif olarak, interaktif reklam silahları gerçekleştirmeleri gerekliliği ortaya çıkmaya başladı.
TV ağları, film stüdyoları ve video oyun firmalarının ilk dikkatini çeken interaktif video reklamcılığı, Avrupa ve Amerikada etkilerini ç0k kısa sürede gösterdi ve ilgiyi daha da arttırdı. Bu sektörler yazılı basın ve tv ile kendilerini zaten duyurmaktaydı. Ancak onlar için önemli olan, müşterinin potansiyeloluşturabileceği her noktadan ulaşabilmek olduğundan, radyonun bu gücünün olmaması çok kısa sürede yerini internete bırakacağının bir işaretiydi.
Çevrimiçi video reklamcılık çözümlerini Türkiye’de oluşturabilecek alt yapıyaı, teknik bilgi ve donanıma sahip olan birçok firma bulunmaktadır. Ancak, Türkiye’nin internet alt yapısının ve band genişliğinin belirli bir seviyeye gelmesiyle daha yaratıcı ve alternatif çözümlerin sunulduğu reklamlar da ortaya çıkmaya başlamıştır.
TV ağları, film stüdyoları ve video oyun firmalarının bu sektöre girmek istemesinin bir diğer sebebi de, gerçekten ne tür hizmetler vermeleri gerektiklerini daha kesin rakamlarla internet üzerinden alabilmeleridir.
TVde bir yayın esnasında programın potansiyelini ölçmek ya da daha önceden ilgiyi arttırmak için internetin gücünden (e-mail reklamlarından) faydalanılması. İnternet ortamında açılmış çeşitli grup yorum siteleri ya da bloglarda yazışmaların ya da gösterilen reklamların hakkında yapılan yorumların, basındaki yazarları doğrudan etkileyip, sektöre sundukları yazılarda kullanmaları. TV ortamında saniyeler içinde süren görüntüleri ve sadece seyrettikleri ürünleri, internet ortamında daha yakından ve istedikleri süre boyunca inceleyip, ayrıntıları dinleyebilmeleri, takipçilerin internetle ne kadar iç içe olduğunun bir göstergesidir.
Video Reklamcılığı Nedir?
Video Reklamcılığı, internet üzerinden seyredilen videolar üzerinde,
doğrudan ya da belirli alanlar üzerine yapılan görüntülü reklamlardır.
Çok basit olarak, seyrettiğimiz videonun öncesinde, sürecinde, sonrasında ya da çevresinde görünen reklamlardır.
VİDEO REKLAMLARI İZLEYEREK KAZANÇ SAĞLAMAK İSTERMİSİNİZ
Sitemiz  de bugün sizlere cep telefonlarımıza gelen reklam smslerinden mail adresimize gelen reklam maillerinden ve  yeni kurulan sisteme üye olan kişilerin ücretsiz üyelik işlemlerinden sonra kendi kullanıcı sayfalarından görebilecekleri   “reklam  videoları” nı izleyerek veya sms reklamları alarak mail reklamları alarak anket doldurarak para kazandıran sistemi  tanıtmak amacıyla bu yazımızı paylaşmaktayız tanıtımını yaptıgımız    Site  reklam  videolarını  izleterek bizlere para kazandırıyor.
Bizler video izledikce ve sisteme arkadaşlarımızı ücretsiz  davet edebiliyoruz uye oldukça yani ekip büyüdükçe aldığımız prim  yükseliyor. Sistem sms reklamı alma mail reklamı alma  reklam videoları izletme ve anket doldurma görüşü üzerine kurgulanmıştır
Sistem işleyişi kısaca sisteme ücretsiz olarak üye olan  kişi  üye işleminin bitiminde sistemde bulunan arkadaşlarını sms ile davet et kısmından istedigi kadar arkadaşının cep telefonuna davet gönderebilir sisteme üye olan kişi arkadaşlarını sisteme davet edip 10 arkadaşını  sisteme dahil eder ve o arkadaşlarının da sisteme 10 arkadaşını dahil etmesi tavsiye ederek 10 ar kişiden oluşan alt ekip kurulmasını saglaması halinde aylık 1000 tl ye varan para kazanabilir.

YOUTUBE'DAN PARA KAZANMAK

Merhabalar dostlar… Bugün sizlere diğerlerinin yanında biraz sönük kalmış; ama en az diğerleri kadar para kazandırma potansiyeline sahip bir ek gelir fikrinden bahsedeceğim: Youtube
Öncelikle şunu inkar etmeyelin: Günde en az 5 saat internette vakit geçiren bir insan evladı; ama bir video, ama onlarca video olmak üzere Youtube’a şöyle bir bakıp çıkmadan gününü sonlandırmıyordur. Bazı videoların altında yapılan “Arifin frikik golünü arıyordum nereye geldim.” “Rihanna’nın klibinden başladım buraya geldim.” gibi yorumlardan da anlaşılacağı üzere; vatandaşımız adeta Youtube müptelasıdır…:)
Youtube’da izlediğimiz bu videolarda arada sırada sinir olduğumuz, hatta bazen küfrettiğimiz; ama çok daha önemli ve insanı servet sahibi yapacak cevhere sahip bir detay daha vardır: Videoların altında veya başlangıcında çıkan reklamlar…
Şimdi sorarım sizlere: Sevdiğiniz bir klibi izlemek için, müzik dinlemek için ya da komik videolar, vine’lar izlemek için Youtube’da bu reklamları görüp de saniyesinde “Reklamı Geç” veya “Kapat” butonuna basanların kaç tanesi o reklamlardan para kazanan taraf olmayı düşündür? Ya da kaçımız “Ya paso reklam paso reklam. Bu kadar yayınlandığına göre belli ki güzel kazanıyor adamlar…” diye düşünerek araştırmaya yöneldi?…
İşte dostlar… Ben Kenan Miroğlu ve parlak fikirler ekibi ile sizlere “Youtube’dan para kazanma“nın avantajlarından, yapmanız gerekenlerden ve sakınmanız gerekenlerden bahsetmek için bu yazıyı hazırladık…
Youtube’dan gerçekten para kazanılıyor mu?
Şimdi bir an için işin detaylarını boşverelim; biz bizeyiz burada… Siz de gayet iyi biliyorsunuz ki hepimizin aklına ilk gelen soru “Ya iyi güzel de; buralardan gerçekten hatırı sayılır paralar kazanılıyor mu? Kandırılmayalım sonra?” gibisinden şüpheli yaklaşımlar…
Yazının ortasındaki resme tıklayarak da okuyabileceğiniz üzere Youtube’dan para kazanmak kanıtlamayı bırakın dünya çapında haberlerde yer edinmiş ve çok da yer edecek gibi gözüken bir ek gelir fırsatıdır. Bakın ek gelir diyorum; çünkü size klasik pazarlamacı taktiği olarak hemen bol keseden atmak istemiyorum. Değiştirilemez tek gerçek şu ki; sizin gösterdiğiniz gayrete bağlı olarak Youtube’dan para kazanmak; 500-1000-2000 TL’lik bir ek kazanç da olabilir; 10.000, 20.000 ve belki de daha yukarı miktarlarda geçim kaynağı da olabilir…
Burada da daha 9 yaşındaki bir veledin sadece oyuncaklarını tanıttığı videolardan oluşan “EvanTubeHD” adlı kanalın yılda 1 milyon dolardan fazla kazandırdığı haberini görüyoruz. Haberi kim yapmış: Cumhuriyet…
Hadi bir de şu örneği verelim:
Yine oyuncak tanıtımı… Ama bir öncekinden farklı olarak; bu videoda sadece Disney’den alınan oyuncaklar kutularından çıkarılıp gösteriliyor. Evet yanlış okumadınız; sadece kutular açılıyor. “DC Toys Collectors” isimli bu kanalın sahibi ise 2014 yılında 12 milyon TL kazandı. Haber kaynağı yine sağlam: HaberTürk…
Şimdi; bu ve internette okuduğunuz onlara yazıyı geçtim. Hadi ben iyilik meleğiniz Kenan Miroğlu’na bile güvenmiyorsanız diyelim…:( Ama eğer CNN Türk, Cumhuriyet ve Habertürk’e konu olmuş ve birbirinden tamamen farklı 3 kanalın gerçekliğinden şüphe ediyorsanız; üzgünüm ama hafiften paranoid kişilik bozukluğu belirtileri gösteriyorsunuz demektir…
Youtube’dan ne kadar para kazanabilirim?
Öncelikle şunu bilin ki; sizin yukarıda bahsettiğim şu kanalların sahiplerinden hiçbir eksiğiniz yok. (Biri daha 9 yaşında çocuk yahu!…) Ama yok; ben o kadar yüksekten uçmak istemiyorum diyorsanız da 12 milyon TL’den başladığımız bu yelpazeyi aşama aşama ayda birkaç yüz liraya kadar indirebiliriz. Yani;Youtube’dan para kazananlar sadece haberlere konu olan o kanallar değil. Ortanca miktarlarda para kazanan daha yüzlerce kanal mevcut…
Kazanacağınız miktar; sizin gösterdiğiniz ilgiyle orantılı olduğu gibi; videolarun konusu, özgünlüğü, izlenme sayısı gibi etkenlerle de alakalıdır. Bu konular hakkında daha detaylı bilgi edinmek ve Youtube’a video yükleyip para kazanmak için ortadaki bağlantıdan son derece basit ve net anlatıma sahip eğitim setini temin edebilir, hemen uygulamaya geçebilirsiniz.
Ayrıca arkadaşlar; benim size verdiğim örnekler dışında da kapsamlı araştırma yapmanız halinde; Youtube’a yüklediği videolar ile harçlığını çıkaran, birikimini yapan ve hatta geçinen birçok Türk kanalı da bulabilirsiniz.
Şu an sahibi olduğunuz işten daha ne kadar fazla kazanabilme şansınız olabileceğini; bugün yaptığınız meslekle bir ömür boyu geçinemeyeceğinizi siz de gayet iyi biliyorsunuz. Bence denememek için hiçbir sebep yok…

Youtube'dan para kazanma aşamaları

1.AŞAMA: Sosyal Medya platformları arasında günlük en fazla ziyaretçiye sahip olan Youtube sayesinde kullanmış olduğunuz kanallarınızdan kolaylıkla para kazanabilirsiniz. Youtube kanallarında para kazanmayı aktif etmek için izlemeniz gereken birkaç yol olduğu gibi, şuanda kullanmış olduğunuz kanallarınızda telif hakkı almış veya daha önceden uyarılmış videolar varsa para kazanmayı aktif hale getiremezsiziniz. O yüzden sıfırdan kanal açmanız gerekmektedir. 



2.AŞAMA Youtube Kanalını Para Kazanmaya Nasıl Açabiliriz ?

Youtube kanalını para kazanmaya açmak için ilk olarak yeni bir Gmail adresi açmanız gerekiyor. Gmail adresini kendi kişisel adınızla değilde farklı bir isimle açmanız daha doğru olacaktır. Gmail adresini açtıktan sonra Google Plus hesabınıza bağlanarak fake bir profil değilde profil resmi olan bir görüntü oluşturmanız gerekecektir. Tüm bu işlemleri yaptıktan sonra sıra Youtube kanalımıza geliyor. 

Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Nokta: Google Plus ve Youtube hesaplarınızı açtıktan sonra Ülkeyi mutlaka Amerika Birleşik Devletleri olarak seçmeniz gereklidir.Aşağıdaki resimi de örnek olarak inceleyebilirsiniz.



3.AŞAMA: Kanalımızı açtıktan sonra ilk yapmamız gereken işlem Kanal Ayarları > Para Kazanma sekmesine tıklayın ve ardından “Para Kazan” sekmesine tıklayarak sizi yönlendirdiği içerikleri kabul edin ve ilerleyin. Para kazanma sekmesine tıkladıktan sonra “Hesabımı Etkinleştir” e tıklayın sizi hesabınızı etkinleştirebileceğiniz bir panele aktaracak.



Sözleşme Kabulu ve İhlaller

4.AŞAMA: Hesabımı etkinleştir bölümünde karşınıza birçok bilgilendirme bölümleri gelecektir. Nasıl para kazanabileceğiniz, hangi videoları yüklemeniz gerektiği, uygun olmayan içerikler gibi birçok bilgilendirme mevcut. Kaliteli bir iş ortaya çıkartmak istiyorsanız okumanızda fayda var diyoruz. 

Para kazanma sekmesine tıkladıktan sonra karşınıza gelen ekranda Youtube sözleşmelerini kabul etmeniz istenecek. Sözleşmede yer alan 3 maddeyi kabul ederek devam edin.



Youtube Adsense Bağlama

5.AŞAMA: Son işlemlere doğru Youtube’den her reklam başına para kazanabilmek için Adsense hesabınız bağlamanız gerekmektedir. Bazı okurlarımızAdsense hesabını siteler için kullanıldığını düşünüyor. Fakat siteniz olmasa bile Youtube’den sadece Youtube’de kullanabilecek Adsense hesabı alabiliyorsunuz. Bu iki kavramı dikkatlice ayırmak lazım. 

Adsense başvurusunu Youtube üzerinden gerçekleştirmeniz gerekiyor. En başta yeni bir Gmail hesabı açmış ve ülke seçeneklerini ABD olarak ayarlamıştık. Son olarak bu ayarları tekrardan kontrol edin ve Adsense hesabına başvurmak için Kanal Ayarları > Para Kazanma > Adsenseİlişkilendirme seçeneklerini takip edin ve Adsense bölümüne gelince başvurma işlemini gerçekleştirin. 

Adsense‘ye başvururken bilgilerinizi doğru olarak vermeniz gereklidir. Para kazanmaya başladığınızda parayı hesabınıza alabilmeniz için banka bilgileriniz ve ev adresiniz doğru olmalıdır. İlk başta söylemiş olduğumuz ülke konumu burada Türkiye olmalıdır. Başvurunuzu gönderdikten sonra size 1 hafta içerisinde döneceklerini belirtiyorlar. Fakat hesabınız yeniyse hemen 1 saat içerisinde onay mesajı geliyor.



Başvuru Onaylandıktan Sonra

SON AŞAMA: Youtube Adsense için başvurunuz onaylandıktan sonra dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, telif hakkı içeren videolar yüklememenizdir. Genelde Youtube kendi özgün videolarınızın izlenme oranlarını artırır ve onlara değer verir. 

Eğer bir video size aitse fakat arkaplanda telif hakkı içeren bir şarkı çalıyorsa yine videonuz telif hakkı alır ve kanalınız kapanabilir. O yüzden bu duruma çok dikkat etmeniz gerekmektedir. Kanal sağlığı bölümündeki içeriklerin birisi kırmızıya döndüğünde hesabınız askıya alınabilir. 

>> Örnek olarak başvurduğumuz kanalımızın şuanki durumunu aşağıdan inceleyebilirsiniz;

YOUTUBE'DAN PARA KAZANMAK

Çoğu kişinin hayalidir evde çalışmak, istediği zaman çalışmak, başkalarının zaman sınırında değil kendi zamanında yaşamak. Bu hayale yakınlaştıracak en yakın yollardan birisi dijital dünyada gizli. Aslında gizli demek doğru değil dijital dünyanın en güzel yanı her şey hiç olmadığı kadar açık.
Dijital dünyanın gelişmesiyle birlikte kişinin özgün içerik üretmesi ve bu içerikten para kazanmasının imkanları da artmış oldu. Bu imkanlardan birisi de YouTube’da içerik üretimi; hobiyi veya uzman olunan bir konuda nasıl yapılması gerektiğini anlatmak.
Hazırlanan video izlendikçe para kazanmak hatta yıllık 100 bin dolardan daha fazlasını kazanmak kulağa hoş gelse de YouTube fenomenlerinden Olga Kay durumun göründüğü gibi olmadığını açıklamış.
iyi-de-isler-oyle-olmuyor-isteNew York Times’a verdiği röportajda Olga Kay kimilerinin hayali olan evde istediğin zaman çalışarak yılda 100 bin dolar kazanmanın zorluklarını anlatmanın yanında içerik üretiminde reklam verenlerin ödediği ücretleri de paylaşmış. Dışarıdan ne güzel yaşam denilen ama aslında “iyi de o işler öyle olmuyor işte” dedirten noktalardan derlediklerim;
YouTube’da popüler içerik üreticileri unutulmamak için yeni içerik üretmek zorunda olduklarını belirten Olga Kay ünlüyüm ya da takipçi sayım halihazırda fazla deyip geri çekilmenin mümkün olmadığını bahsetmiş.
Kay’ın paylaştığı rakamlar arasında dikkat çekenlerden biri haftalık 20 video oluşturması, bu yoğunluğa karşın en yeni videonun trafiği yakalama stresinin yeni video üretimini etkilediğini de sözlerine ekliyor. Her gününün kendine hızlı tüketilip bitecek bir video değilde bir sonraki yıl içinde geçerli olabilecek bir içerik üretimi düşüncesiyle geçtiğini belirtiyor Kay.
Geçtiğimiz 3 yıl boyunca yıllık 100 bin dolar ile 130 bin dolar arasında para kazanan Kay kaliteyi ve içeriği artırmak için önemli bir rakamı işine yatırdığını paylaşıyor. Yani evde bir kamera ve oturarak yılda 100 bin dolar kazanmak mümkün olmadığını açıklamış. Bir diğer dikkat çeken noktaysa Times’a konuşan Kay’in ve diğer içerik üreticilerinin birim fiyatlarda düşme konusunda paylaştığı rakamlar. Reklam verenlerin  bin gösterim için 2012’de 9,35 dolar öderken bu rakam 2013’te 7,60 dolara kadar düşmüş.
olga-kay-youtube

ABD odağında konuyu özetleyen Kay ile ülkemiz piyasasının aynı olmadığını düşünmekteyim. Özellikle ülkemizde ki haber sitelerinden bile daha fazla trafiğe sahip bloglarını ve blog sayılarını göz önünde bulundurduğumuzda ülkemizde içerik üretimi yönüyle hala büyük potansiyel barındığını düşünüyorum.
Kay’in röportajından yola çıkarak video kanalı nasıl kurulur içerik sıklığı ve ne kadar kazanılır gibi noktaların haricinde bunun sadece hobi olarak değil aksine iş olarak görülüp yapılması gerektiğini vurgusu önemli, röportaja ulaşmak isteyenler buradan ulaşabilirler.
Ersan Özer - Mediakraft
Ersan Özer – Mediakraft
Konuyla ilgili  internet ekosisteminin yakından tanıdığı isimlerden Ersan Özer’le konuştum hatırlayacağınız üzere Uzman TV’nin kurucusu olan Ersan Özer, YouTube’un Multi-Channel-Network (MCN) iş ortaklarındanMediaKraft’ın Türkiye’ye adım atışında Türkiye Direktörü olarak aldığı görevi sürdürüyor.
Özellikle MediaKraft’la içerik üreticilerini toplayan Ersan Özer Türkiye’den YouTube fenomeninin çıkacağını tahmin ettiğini belirterek ünlü olmanın haricinde para kazanmak isteyenlerde Multi-Channel-Network’lerin büyümesiyle daha çok para kazanabileceğini belirtti.
Tekrar özetlemek gerekirse Türkiye’den yılda 100 bin dolar kazanan bireysel içerik üreticisi olan daha çıkmadı, içerik sayısı arttıkça reklam verenler de bu alanı odak noktaları arasına alacaktır.

Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası

Dünya Mirasları, UNESCO tarafından belirlenen kültürel ve doğal varlıkların listesidir. Dünya miraslarının korunması için 175'ten fazla ülke bir antlaşma imzaladı. Bu şekilde dünya miraslarının gelecek nesillere aktarılması planlanıyor.
UNESCO'nun 1972 yılındaki genel konferansında hazırlanan 38 maddelik Dünya Doğal ve Kültürel Mirası Koruma Antlaşması'nı imzalayan 175'ten fazla ülkenin korumayı garanti ettikleri anıt ve sit arasından Dünya Mirası Kıstaslarına uygun bulunanlar listede yer alıyor.
Antlaşmayı imzalayan ülkeler tarafından seçilen 21 ülke temsilcisinin oluşturduğu Dünya Miras Komitesi, ICOMOS ve IUCN aday gösterilen değerler arasından seçim yapıyor ve listeyi oluşturuyor. Ayrıca komite, WHF'yi (Türkçesi:Dünya Miras Fonu) yönlendirerek listedeki değerlerin korunmasını sağlıyor.
Ülkemizden listeye giren tarihi, arkeolojik ve coğrafi 11 nokta bulunuyor.

Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
1- Kapadokya ve Göreme Milli Parkı (1985)
Göreme ve Kapodokya Milli Parkı, 6 Aralık 1985 tarihinden bu yana doğal ve kültürel varlık olarak Dünya Miras Listesi'nde yer almaktadır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Kapadokya 60 milyon yıl önce; Erciyes, Hasandağı ve Güllüdağ’ın püskürttüğü lav ve küllerin oluşturduğu yumuşak tabakaların milyonlarca yıl boyunca yağmur ve rüzgar tarafından aşındırılmasıyla ortaya çıkmıştır.
İnsan yerleşimi Paleolitik döneme kadar uzanmaktadır. Hititler'in yaşadığı topraklar daha sonraki dönemlerde Hristiyanlığın en önemli merkezlerinden biri olmuştur. Kayalara oyulan evler ve kiliseler, bölgeyi Roma İmparatorluğu'nun baskısından kaçan Hristiyanlar için devasa bir sığınak haline getirmiştir.
Kapadokya bölgesi, başta Nevşehir olmak üzere Kırşehir, Niğde, Aksaray ve Kayseriillerine yayılmış bir bölgedir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Volkanik tüften oluşmuş ilgi çekici manzara yapısı içerisinde Bizans Kilise mimarisi ve hristiyan tarihinden önemli bir devri sergilemektedir. Bölgenin özelliklerinden burada yaşayanlar savaşların etkilerinden, merkezi idarenin otoritesinden uzak kalmayı başarabilmişlerdir.
Ana ulaşım yollarına uzaklığı ve engebeli bir alan olması, gizlenmek isteyen veya dini inzivaya çekilenler için uygun korunma yeri olmuştur. Manastır hayatı 3. yüzyıl sonları ile 4. yüzyıl başlarında başlamış ve hızla yayılmıştır. Manastırlar, kiliseler, şapeller, yemekhaneler ve keşiş hücreleri, depo ve şarap yapım yerleri bulunan mekanlar oyulmuş, duvar resimleri ile süslenmiştir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
2- Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası (1985)
Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası 1985 yılında UNESCO Dünya Miras Listesine alınmıştır.
Cami 1228–29 yıllarında Mengücekli beyi Ahmed Şah tarafından; Dârüşşifa ise aynı tarihte, Ahmed Şah'ın eşi ve Erzincan beyi Fahreddin Behramşah’ın kızı olan Turan Melek tarafından Ahlatlı Muğis oğlu Hürrem Şah adlı bir mimara yaptırılmıştır. Darüşşifa caminin güney duvarına dayanmıştır. Orta bölümü bir ışıklık kubbesi ile örtülmüştür, giriş ile birlikte dört eyvandan oluşur. Darüşşifanın kuzeydoğu köşesinde türbe yer alır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Plan tipi ve süsleme olarak benzeri olmayan bir eserdir. Aralarında üslup birliği olmayan üç portalin süslemeleri birbirinden farklıdır. İki başlı kartal motifini de içeren süslemeler son derece taşkın ve barok karakterlidir. Batı portalinde Alaaddin Keykubad’ın arması olan çift başlı kartal ile Ahmet Şahın arması doğan motifi bulunur.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Caminin giriş kapısına ikindi güneşi düştüğü zaman gölgelerden ayakta duran yandan bir erkek silüeti belirir. Bu silüetin önünde dikdörtgene benzer bir gölge daha vardır ve bu gölgelerin Kuran okuyan ve namaz kılan bir adam olduğuna inanılır.
Evliya Çelebi bu eser için şöyle demiştir: "Üstad, mermer bu camiye öyle emek sarf edip, kapı ve duvarları öyle nakış bukalemun eylemiş ki, methinde diller kısır, kalem kırıktır."
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
3- İstanbul'daki Tarihi Yerler (1985)
İstanbul'daki Tarihi Yerler 1985 yılında UNESCO Dünya Miras Listesine alınmıştır.
İstanbul, yerleşim tarihi son yapılan Yenikapı'daki kazılarla bulunan liman doğrultusunda 8500 yıl, kentsel tarihi yaklaşık 3 bin, başkentlik tarihi 1600 yıla kadar uzanan Avrupa ile Asya kıtalarının kesiştiği noktada bulunan bir dünya kentidir.
Şehir çağlar boyunca farklı uygarlık ve kültürlere ev sahipliği yapmış, yüzyıllar boyu çeşitli din, dil ve ırktan insanların bir arada yaşadığı kozmopolit ve metropolit yapısını korumuş ve tarihsel süreçte eşsiz bir mozaik hâlini almıştır. Uzun zaman dilimleri boyunca her alanda merkez olmayı ve iktidarda kalmayı başaran dünyadaki ender yerleşim yerlerinden biri olan İstanbul geçmişten günümüze bir dünya başkentidir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Konstantinus'un döneminde şehre Nova Roma dese de; 11 Mayıs 330 da şehrin ismi Konstantinopolis oldu. Döneminde Dünya'nın en büyük katedrali olan Ayasofya'yı 360'da kuran Konstantin; böylece Roma İmparatorluğu'nun dinini de Hıristiyanlık olarak değiştirdi.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Çok kez el değiştirip, yıprandığından kentte, Roma İmparatorluğu Dönemine ait fazla yapı kalmadı. Kalanlar içinde en önemlileri: 330 yılında İmparator I. Konstantin onuruna kentin yedi tepesinden birine dikilen anıt. Sütun her biri 3 ton ağırlığında ve 3 metre çapında olan bileziklerle birbirine bağlanmış toplam 8 adet sütun ve bir kaidenin üst üste konulmasıyla oluşturuldu.
Bu dönemden günümüze kalan bir başka yapı da Bozdoğan Kemeri'dir. Kentin su rezerv sisteminin inşası İmparator Hadrianus döneminde başladı. I. Konstantin zamanında kentin yeniden yapılanması ve büyümesiyle birlikte hızla artan nüfusun ihtiyacını karşılamak için sistemin daha da genişletilmesine gerek duyuldu. O zamanlar kente gelen su, toplam kapasitesi 1 milyon metreküpten fazla olan üç açık ve Yerebatan Sarnıcı gibi yüzden fazla yeraltı sarnıcında depolandı. Bugün Sultanahmet Meydanı olarak bilinen Hipodrum Meydanı ise Circus Maximus tarafından inşa edildi.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
4- Hattuşaş: Hitit Başkenti (1986)
Hattuşaş 1986 yılında UNESCO Dünya Mirasları listesine dahil edilmiştir.
Hitit Devleti'nin başkenti olan Hattuşaş sanat ve mimarlık alanında gelişmeler göstermiştir. Hattuşaş sözcüğü Hattus sözcüğünden yani Hatti insanlarının verdiği orijinal addan gelir.
Hattuşaş Çorum'un Sungurlu ilçesinin güneydoğusunda Boğazkale ilçesinin 4km doğusundadır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Hattuşaş çok geniş bir alana yayılmıştır. Yapılan kazılarda 5 kültür katı ortaya çıkmıştır. Bu katlarda Hatti, Asur, Hitit, Frig, Galat, Roma ve Bizans dönemlerinden kalma kalıntılar bulunmuştur. Kalıntılar Aşağı Kent, Yukarı Kent, Büyük Kale (Kral Kalesi), Yazılıkaya'dan oluşmaktadır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
5- Nemrut Dağı (1987)
Nemrut Dağı 1987'de UNESCO tarafından Dünya mirası alanı ilan edilmiştir ve dünyanın sekiz harikasından biridir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Nemrut Dağı, Güneydoğu Anadolu bölgesinin Adıyaman ilinde Kahta ilçesi Ankar dağları yakınında 2.150 metre yüksekliğinde bir dağdır.
Kommagene kralı Antiochus Theos, MÖ 62 yılında bu dağın tepesine, pek çok Yunan ve Pers tanrısının heykelinin yanı sıra kendi mezar-tapınağını da yaptırmıştır. Mezarda, bir kartalın başı gibi, tanrıların taş oymaları bulunur. Heykellerin diziliş şekli hiyerotesyon olarak bilinir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
upload.wikimedia.org
6- Pamukkale ve Hierapolis Milli Parkı (1988)
Pamukkale 1988 yılında UNESCO tarafından belirlenen Dünya Miras Listesi`ne alınmıştır.
Pamukkale, güneybatı Türkiye'deki Denizli ilinde doğal bir mevkidir. Kent kaplıcaları ve akan sulardan kalan karbonat mineralleri teraslarını, travertenleri kapsamaktadır. Türkiye'nin Ege bölgesinde, ılıman bir iklimi olan Menderes Nehri vadisinde bulunur.
Eski Hierapolis kenti, toplam 2700 metre uzunluğunda, 600 metre genişliğinde ve 160 metre yüksekliğindeki beyaz "kalenin" üzerine inşa edilmişti.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Hierapolis, Pamukkale (Denizli) yakınlarında bulunan bir antik kenttir.
Tiyatrosunun tasarımından burada gladyatör dövüşleri yapıldığı anlaşılır. Sahne altındaki çukurluk bölümle oturma sıraları arasında seyircileri vahşi hayvanlardan korunmak için yaklaşık bir metrelik yükseklik farkı vardır. Gladyatör dövüşlerinin olmadığı tiyatrolarda bu fark bulunmamakta, sıralar sahne düzeyinden başlamaktadır.
Şehrin giriş kapısında işlenmiş olan Medusa figürü, tanrıça Medusa'dan korunmak için yapılmıştır. Bu inancın Türk kültürüne nazar boncuğu olarak geçtiği sanılmaktadır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
7- Ksantos-Letoon (1988)
Ksantos (Likya dili: Arnna) Fethiye yakınlarındaki antik kenttir. Fethiye - Kaş karayolunun 70 km.sinde bulunmaktadır. Antik Çağda Likya'ya başkentlik yapmıştır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Letoon, Fethiye yakınlarındaki antik kenttir.
Fethiye - Kaş karayolunun 65. kilometresinde Kumluova Köyü yakınında bulunmaktadır. Şair Ovidius'un anlattığı bir öyküye göre kent, Zeus'tan hamile kalan Leto'nun adına kurulmuştur. Kentte en eski yerleşim izleri MÖ 7. yüzyıla kadar gider. Kalıntılar ve ele geçen kitabeler buranın dinsel ve politik bir alan olduğunu göstermektedir. Ören yeri merkezinde yan yana üç tapınak bulunmaktadır. Bunlardan en kuzeydeki Leto, ortadaki Artemis, güneyindeki Apollon'a adanmıştır. Tapınakların güneybatısında bir çeşme, hemen doğusunda kilise yer almaktadır. Kentin kuzeyinde Stoa ile arkasını kısmen doğal yamaca dayamış Helenistik Döneme ait tiyatrobulunmaktadır. Letoon M.S. 7. yüzyılda terk edilmiştir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
8- Tarihi Safranbolu Şehri (1994)
Safranbolu UNESCO tarafından 17 Aralık 1994 tarihinde Dünya Miras Listesi'ne alınarak "Dünya Kenti" unvanını almıştır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Safranbolu 1950'lerde Anadolu'da gerçekleşen modern şehirleşmeden fazla etkilenmemiştir. Bu nedenle mimari gelenekleri, özellikle yarı ahşap, üç odalı PontianYunan stilinde depreme dayanıklı evleri korunmuştur.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
9- Truva (antik şehir) (1998)
Antik kent, 1988 yılından beri Dünya Miras Listesinde, 1996 yılından beri de Milli Park statüsündedir.
Antik kent, Çanakkale merkez ilçesini bağlı Tevfikiye köyünün batısında, "Hisarlık Tepesi" nde bulunur
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Homeros tarafından yazıldığı sanılan iki manzum destandan biri olan İlyada'da bahsi geçen Truva Savaşı'nın gerçekleştiği antik kent, 1870'lerde Alman amatör arkeolog Heinrich Schliemann tarafından keşfedilmiştir. Antik kentten çıkan eserlerin çoğu günümüzde Türkiye, Almanya ve Rusya'dadır.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
10- Selimiye Camii ve Külliyesi (Edirne) (2011)
28 Haziran 2011 Salı Günü, Paris’te yapılan UNESCO Dünya Mirası Komitesi toplantısında Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi’nin Dünya Mirası Listesi’ne adaylığını değerlendirdi ve komite oybirliğiyle Selimiye Camii ve Külliyesi'nin Dünya Mirası Listesine girmesine karar verdi.
Böylelikle Drina Köprüsünden sonra bir Osmanlı eseri daha Dünya Mirası Listesi’ne girmiş oldu.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Selimiye Camii Edirne'de bulunan, Osmanlı padişahı II. Selim'in Mimar Sinan'a yaptırdığı camidir. Sinan'ın 90 (bazı kitaplarda 80 olarak geçer) yaşında yaptığı ve "en iyi eserim" dediği Selimiye Camii gerek Mimar Sinan'ın gerek Osmanlı mimarisinin en önemli yapıtlarından biridir.
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası

11. Neolitik Dönem Çatalhöyük Kalıntıları (Konya) (2012)

Çatalhöyük Kalıntıları'nın UNESCO tarafından 2012 yılında Dünya Miras Listesi'ne dahil edilmesine karar verilmiştir.
Çatalhöyük, Orta Anadolu'da, günümüzden 9 bin yıl önce iskan edilmiş[3], çok geniş bir Neolitik Çağ ve Kalkolitik Çağ yerleşim yeridir
Türkiye'de Bulunan 11 UNESCO Dünya Mirası
Höyükler kabaca 2 bin yıl kesintisiz iskan edilmiştir. Özellikle neolitik yerleşimin genişliği, barındırdığı nüfusu, oluşturduğu güçlü sanat ve kültür geleneği ile son derece dikkat çekicidir. Yerleşimde 8 bin üzerinde insan yaşadığı kabul edilmektedir. Çatalhöyük'ün diğer neolitik yerleşimlerden temel farkı, bir köy yerleşmesini aşıp kentleşme evresini yaşamakta olmasıdır. Dünyanın en eski yerleşimlerinden biri olan bu yerleşimin sakinleri, ilk tarımcı topluluklardan da biridir.